Frågor och svar
Vi har samlat svaren på dem vanligaste frågorna här.
Kontakta oss om ni inte hittar svar på era frågor.
Bygg Vvs El Stockholm AB startades år 2012 och vi renoverar idag över 250 Badrum, Kök och Helrenoveringar i Stor Stockholm varje år. I snitt skriver en ny kund på kontrakt med bveab varje dag, detta innebär att varje månad slutför vi 30 olika hushåll i Stor Stockholm.
Vi lämnar intyg och protokoll på plattsättning, tätskikt, el och vvs. Varierar på typ av arbete.
Samtliga våra projekt utförs och leds av våra egna anställda. Vid enstaka och ovanliga uppdrag kan UE komma anlitas. Te.x avancerade ventilations och el-arbeten.
Vi är stolta med våra referenser och lämnar gärna kontaktuppgifter vid behov. Vi ber er att ha förståelse för våra referenser och kontakta dem på bekväma tider.
Vi föredrar att komma och titta på arbetet som ska utföras för att sedan kunna lämna kunden en kostnadsfri offertförslag.
Att få ett offertförslag från oss är kostnadsfri och är ej bindande. Vi anpassar våra offertförslag enligt kundens önskemål och ser till att kund får ett komplett offertförslag för arbetskostnaden. Vi lämnar dock aldrig offert för materialkostnader. Allt du behöver göra är att meddela oss en tid som passar dig att vi kommer på besök.
För oss är det viktigt att Kunden får det resultat man önskar sig från början. Det är just därför vi lägger stor fokus på Kundens önskemål.
Kunden är viktigast! Vi går alltid igenom prisuppgifter med Er innan vi sätter igång med arbetet. Vi lägger stor vikt på att dina önskemål just ska bli som du vill ha det. Vi hoppas på ett gott och nära samarbete där både ni och vi är med hela vägen, från ritning till inflytning.
Våra kunder har möjlighet att handla byggmaterial på en stor mängd olika inköpsställen och butiker i Storstockholm som vi samarbetar med. Vi erbjuder alla våra kunder kostnadsfri inköp samt transport av byggmaterial.
Butik och inköpsställen är bland annat: Easy Room
Självklart vill du inte betala slutfaktura innan arbetet är klart och vi har gjort en genomgång av slutfört arbete tillsammans, därför skickar vi ingen slutfaktura innan du är nöjd och vi tillsammans har gått igenom slutfört arbete. När du är nöjd så är vi nöjda 🤝
Vanligtvis behöver vi ca 2 veckor för planering av projektstart från det att ni har godtagit offerten.
Ja, vi har alltid ett extra team som är redo för att starta akuta projekt.
Projektansvarig.
Bokar in startdatum, går igenom detaljer och är ansvarig över projektet.
Platschef.
Ansvarar över arbetet och inköp, daglig kommunikation med dig som kund.
När renoveringen är slutförd, gås renoveringen igenom av dig och platschefen. Vi går igenom detaljer, vad som har utförts och försöker i bästa fall att hitta skönetsfel, som i sådant fall kan lösas omgående eller inom kortast möjliga tid. Vi ser till att renoveringen är funktionellt, att allt enligt uppdrag är slutfört och kan sättas i bruk.
Hittar du inte det du letar efter?
Ni är varmt välkomna att kontakta oss om ni inte hittar svar på era frågor.